Pentru că este o perioadă în care se comandă foarte multe invitații și efectiv viitorii mirii își aleg modele – vă scriu un răspuns la câteva întrebări care dau bătăi de cap viitorilor miri.
Odată aleasă sala, începeți să vă gândiți la o tematică pentru nuntă, și efectiv căutați și modele care să se încadreze în tematică respectivă. Alegerea e simplă: doriți modele standard ( care sunt mai puțin costisitoare ) sau modele personalizate handmade ( costuri mai ridicate ).
Majoritatea mirilor optează pentru modele standard, și încep să caute firme care vând asemenea invitații. Multe firme de pe piață au aceleași cataloage cu modele standard, așa că nu are sens să vă stresați foarte mult și să faceți drumuri inutile prin tot orașul ( să pierdeți timp și bani ), când aveți la îndemană internetul.
Căutați 3-5 furnizori de invitații care lucrează cu modele standard și comparați prețuri și facilități, termene de execuție, referințe de la alți miri, recenzii, etc.
După ce ați ales furnizorul, căutați modele care se potrivesc cu tematica nunții și dacă există magazin fizic, mergeți să le vedeți și în realitate.
Dacă ce ați găsit modelul ( trebuie ales un model care este destul de generos cu spațiul pentru text, în așa fel să nu fiți nevoiți să reduceți conținutul textului), trebuie să vă gândiți la textul invitatiei. Textul invitației trebuie scris în word doc. la orice firmă, cu font normal ( fontul îl alegeți la fiecare funrizor separat) și culoarea scrisului. La modelele standard poți modifica practic doar conținut text, font și culoare scris.Texte care să vă ajute să vă inspirați de obicei, găsiți pe fiecare site al vânzătorului și puteți să îl copiați ( copy – paste) sau pe google. Trebuie neaparat să fiți atenți la corectitudinea textului, numelor, datelor și dacă doriți diacritice să le puneți voi din start.
După ce ați trimis text pe email, veți primi în următoarele 2-3 zile o machetă sub formă de poză, pentru a vedea cum arată așezat în pagină textul. Trebuie citit cu atenție și dat ok de print doar după ce sunteți siguri că este ok. După ce ați dat ok, nu se mai poate modifica nimic. Pentru modificări la text ( maxim 3 sunt gratuite) nu mai trimiteți tot textul, ci doar ce este greșit sau ce vreți modificat. Invitațiile urmează să fie printate și în 5 zile lucrătoare să fie gata. Sfatul meu este să le dați la print cu 2 săptamâni înainte să doriți să le aveți.
Când facem contractul pentru invitații? Practic contact puteți face la târguri de profil, când găsiți diverse promoții sau cu minim 3 luni înainte de nuntă, ca să aveți timp ulterior să le împărțiți. Textul trebuie dat doar cu 2 săptâmâni înainte să le doriți printate! Formatul online pe care îl primiți se poate folosi pentru a trimite invitația unor rude sau prieteni din alte orașe sau stăinatate, ca să știe din timp că veți face nunta și să nu își planifice concedii sau alte activități.
Câte bucăți comandați? Vă recomand să vedeți exact câte familii aveți și câte persoane singure aveți pe listă. La o nunta de 300 personane, de obicei se comandă între 150 și 200 bucăți de invitații.
Foarte important !!! Nu uitați să dați un termen de confirmare pentru prezenta la eveniment ( 2 săptămâni înainte de nuntă), numere de contact, data nunții și numele locațiilor corecte!!!
Dacă doriți invitații printate în alte limbi ( maghiară,engleză, etc. ) trebuie să furnizați textul în limba dorită, pentru că nimeni nu se ocupă cu traduceri ( doar contra cost ) și un număr de bucăți dorite.
În cazul în care întâmpinați dificultăți la redactare text și scris în word, corectitudine și etc, apelați la un prieten care se pricepe sau există firme specializate care vă pot ajuta contra cost. Nu mergeți cu hartia printată, poză sau cu scris de mână la firma care se ocupă de invitații! Se acceptă doar scris în word document sau în email direct. Nu spuneți ok de print până nu sunteți siguri că ați citit cu atenție si nu sunt greșeli. După ce ați verificat atent, dați ok de print și așteptați să le preluați.
Un lucru în organizarea nunți este foarte important să fie făcut corect – împărțirea invitațiilor!
Despre asta vă voi povesti într-un alt articol.
Succes în organizare!
Loreen Mariage – The Wedding Planner